- ügyfél-, vevő-, fogyasztói-elégedettség
- meglévő vagy potenciális vevők igényei
- fogyasztói, vásárlási szokások
- médiumok közönségének mérete (olvasottság, nézettség, hallgatottság)
- lakosságot közvetlenül érintő problémák (közbiztonság, oktatás, egészségügy, munkanélküliség, stb.) megítélése
- piacméret meghatározása, fizetőképes kereslet felmérése, piackutatás
- minőségbiztosítási rendszerek kiépítéséhez, pályázatokhoz szükséges mérések
- fejlesztéseket, beruházásokat, szolgáltatás bővítést megelőző mérések
- célcsoport vizsgálatok
- politikusok, választásokon induló jelöltek ismertsége, támogatottsága, megítélése
- pártpreferenciák, várható választási eredmények
- tájékozódási szokások, tájékozottsági szint
- termék, márka, szolgáltatás ismertsége
- SWOT analízis – erősségek / gyengeségek / lehetőségek / veszélyek